Wil je meer weten over hoe glimble werkt tijdens je reis? Bekijk hieronder dan direct de veelgestelde vragen! Staat je vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op.
Met glimble reis je zonder OV-chipkaart. Je boekt per reis een e-ticket waarmee je bij de trein een eventueel toegangspoortje opent of in de bus je e-ticket scant.
Lees meerJe vindt je e-tickets terug via “Mijn tickets”. Met je e-ticket open je op een treinstation een eventueel toegangspoortje. In de bus scan je het e-ticket waar dit al mogelijk.
Lees meerPer reis scan je je e-ticket. Met je e-ticket open je op een treinstation een eventueel toegangspoortje. In de bus scan je het e-ticket waar dit al mogelijk, is dit niet mogelijk dan laat je het e-ticket aan de buschauffeur zien.
Lees meerJe busticket wordt 15 minuten voor het vertrek van je geboekte busrit geldig. De QR-code verschijnt daarom 15 minuten voor vertrek van je bus in de app.
Lees meerJe treinticket werkt als een dagkaart. Deze is geldig tot en met 4 uur in de nacht na je geplande rit.
Lees meerDe reisassistent houdt je op de hoogte van verandering in je reisadvies. Je plant je veranderde reis gemakkelijk in de app.
Lees meerEr is realtime routebegeleiding in de app, dat is onze reisassistent. Deze geeft de realtime aankomsttijden aan. In de reisplanner worden op dit moment nog geen realtime tijden aangegeven, zoals een vertraging.
Lees meerJa, je kunt met de volgende bus reizen. Het e-ticket is 15 minuten voor de geplande reis actief en actief tot een half uur na de eindtijd van de geplande rit.
Lees meerVolg de aanwijzingen in de app. Het duurt enkele seconden voor het slot opent. In oudere app versies loopt de ritduur al voor de fiets van het slot is. Haal dan de fiets alsnog van het slot.
Kijk eventueel na of er een update voor de Arriva Deelfiets app is in Google Play of de Apple Appstore.
Dit gebeurt soms als er geen goede GPS-verbinding is waardoor het slot en de app niet goed communiceren. Sluit de app af en start deze opnieuw op. Als je telefoon op de batterij bespaarstand staat, schakel deze optie uit. Helpt dit niet, neem dan contact op met onze klantenservice, geef aan waar de fiets staat, zij helpen je graag verder.
Lees meerIn- en uitchecken is met glimble niet nodig. Moet je door een poortje om het station op of af te komen? Gebruik het poortje geschikt voor QR-code/e-ticket. Die herken je aan de sticker met de QR-code erop.
Lees meerMet glimble reis je gemakkelijk van deur tot deur. Je reist met (bijna) al het openbaar vervoer in Nederland.
Lees meerWij gebruiken altijd functionele en analytische cookies (en daarmee vergelijkbare technieken). Jouw bezoek aan onze site willen we daarnaast aanpassen aan jouw persoonlijke voorkeuren. Wij (en onze partners) volgen en verzamelen met cookies jouw internetgedrag. Zo passen wij en derden onze website, app, advertenties en communicatie aan jou aan. 'Klik je op accepteren, dan ga je hiermee akkoord. We slaan je cookievoorkeur op, je kunt deze altijd weer aanpassen. Bekijk ook ons cookiebeleid.