Betalen met glimble

Betalen met glimble

Zo werkt het

Betalen via de glimble app is eenvoudig. OV-tickets betaal je vooraf met bijvoorbeeld iDEAL. Deelvervoer betaal je achteraf, zodra de kosten van je rit bekend zijn. Een tot enkele dagen na je aankoop of gemaakte fiets- of autorit schrijven we af. 

Ben je een werkgever en gebruik je glimble zakelijk? Dan krijg je een maandelijkse factuur.

Ruime keus uit betaalmethoden

We bieden veel verschillende betaalmogelijkheden. Afhankelijk van je type reis OV of deelvervoer betaal je voor- of achteraf. Niet alle betaalmethoden zijn daarom voor alle reizen beschikbaar.

Zo werkt betalen voor OV-tickets

Kies een reis

Kies de reis die het beste bij jou past uit de verschillende reisopties. Daarna kom je in het bevestigingsscherm uit waarin jouw tickets op een rijtje staan.

betaalmethodes glimble

Kies een betaalmethode

In het bevestigingsscherm kies je voor een betaalmethode zoals iDEAL, PayPal of Creditcard. Via je bankieren app of PayPal account betaal je jouw ticket aan glimble.

Ticket staat in je app

Daarna verschijnt het ticket direct in de app. Op je rekeningafschrift zie je een afschrijving van glimble staan. Vaak wordt onze betaalpartner Buckaroo ook vermeld op je afschrijving.

Zo werkt betalen voor deelvervoer

betaalmethode kiezen bij glimble

Zo werkt betalen voor deelvervoer

Boek je voor het eerst een reis met deelvervoer? Dan vraagt de app je een betaalmethode te kiezen, zoals automatische incasso, creditcard, PayPal en meer. Hierbij selecteer je de bijbehorende bank met het rekeningnummer. 

Machtiging voor betalen bij glimble

Machtig eenmalig

Vervolgens machtig je glimble om je reizen achteraf af te kunnen schrijven (als de rit is afgerond). Dat doe je door eenmalig 1, 10 of 100 cent over te maken. Volg de aanwijzingen in de app. Dit bedrag verschilt per betaalmethode.

Gelukt? Vanaf nu kun je deelvervoerritten snel en direct betalen via glimble. Je hebt geen scanner of inloggegevens meer nodig.

Betaalmethode wijzigen bij glimble

Betaalmethode wijzigen of extra toevoegen

Pas je betaalmethode naar wens aan via je account in de app. Of voeg een extra betaalmethode toe. Reis jij zakelijk met glimble, via je werkgever? Dan zie je die betaalmethode hier ook terug. 

Jouw bankoverzicht

Waarom zie je Buckaroo op je bankoverzicht?

Heb je ons gemachtigd of OV-tickets betaald? Dan zie je op je bankoverzicht soms Buckaroo staan als incassant. Meestal staat daar ook glimble bij, maar -afhankelijk van je betaalmethode- niet altijd. Buckaroo is de organisatie die de betalingen voor glimble regelt.

 

Afschrijvingsdatum anders dan de reisdatum?

Soms duurt het een tot enkele dagen voor je de afschrijving ziet. Dat is de verwerkingstijd van de bank. Hierdoor kan de afschrijvingsdatum op je bankoverzicht anders zijn dan je reisdatum. 

Niet afgeschreven? Kijk dit na

  • Banksaldo te laag

    1

    Als er op het moment van incasseren te weinig geld op de rekening staat, kunnen wij niet afschrijven. We sturen je dan 3 x een herinnering met een betaallink. Betaal je dan nog niet, dan moeten we extra kosten in rekening brengen. Zonde, want daar kun je bijvoorbeeld ook leuk van reizen, dus betaal op tijd. 

  • Buckaroo geblokkeerd?

    2

    Het kan zijn dat je Buckaroo ooit hebt geblokkeerd. Dat gebeurt soms als je een afschrijving van bijvoorbeeld een loterij wilde stoppen. 

Deelfiets huren glimble app

Zakelijk reizen en betalen?

Ben je een werkgever/zzp’er en wil je zakelijk reizen met glimble? Dan schrijven we maandelijks af en ontvang je ook maandelijks een factuur. Als werknemer reis je gemakkelijk met glimble via je werkgever. Je plant een reis en betaalt die in de app door ‘zakelijk’ te kiezen. Meer over zakelijk reizen